Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2012

Οι Αντιδήμαρχοί μας - Ένας χρόνος μετά....Μάνος Μαρκεσίνης!

Γράφει ο ΗΛΙΑΣ ΝΟΜΠΙΛΑΚΗΣ

Στις αρχές του 2011, όταν ο Δήμαρχος μοίρασε αρμοδιότητες στους Αντιδημάρχους της Πόλης, είχα σχολιάσει από αυτή την στήλη τις δυνατότητες που μπορεί να αναπτύξουν μέσα από την γραφειοκρατία και την συνεχόμενη οικονομική απαξίωση των ΟΤΑ.

Ήδη ο Δήμαρχος έκανε απολογισμό πριν από ένα περίπου μήνα, θεωρώντας το συνολικό έργο πετυχημένο, μέσα στις σημερινές συγκυρίες.

Πιστεύοντας καλόπιστα όλα όσα ανέφερε ο Δήμαρχος αναρωτήθηκα;…..μήπως μπορούσαν να γίνουν παραπάνω;


Συναντήθηκα με τον κ. Μ. Μαρκεσίνη, Αντιδήμαρχο Εκάλης (όπως έχουμε συνηθίσει να τον αποκαλούμε) προκειμένου να ακούσω για το έργο που υλοποίησε.

Η πρώτη και σημαντική από μέρους του επισήμανση αφορούσε την γραφειοκρατία, τον «οργανωτικό εφιάλτη», όπως την αποκάλεσε.

Παράδειγμα: πολίτης για αίτημα του, καταθέτει στην Εκάλη αίτηση του παίρνοντας αριθμό πρωτοκόλλου. Οι Υπηρεσίες από εκεί πρέπει να στείλουν την αίτηση στην Κηφισιά για να διεκπεραιωθεί και να χρεωθεί από το Γενικό Πρωτόκολλο (1 ημέρα για να πάει υπάλληλος την αίτηση).

Την άλλη μέρα η αίτηση πάει στον προϊστάμενο για να την χρεώσει (2η μέρα) Την επομένη έρχεται υπάλληλος και προωθεί την αίτηση στον διευθυντή της υπηρεσίας (π.χ. τεχνική υπηρεσία - άλλο κτίριο - 3η μέρα). Εκείνος στέλνει την αίτηση πίσω στον Αντιδήμαρχο για ενημέρωση και την χρεώνει σε κάποιο υπάλληλο για να ασχοληθεί με το αίτημα (4η μέρα).

Ο υπάλληλος παίρνει το αίτημα την 5η μέρα. Ο πολίτης για να πάρει την απάντηση που ο υπάλληλος θα γράψει αυθημερόν θα περιμένει τουλάχιστον έξι ημέρες  και το έγγραφο θα έχει κάνει για να φτάσει στο διπλανό γραφείο έναν «περίπατο» τουλάχιστον 16 (!) χιλιομέτρων!

Επομένως η γραφειοκρατία δεν βοηθά την μείωση των δαπανών, που είναι και το κεντρικό ζητούμενο του Καλλικράτη. Αντίθετα για να μπορέσει ο Καλλικράτης να λειτουργήσει αποτελεσματικά δηλαδή να επιτευχθεί η βασική του προτεραιότητα που είναι η εξυπηρέτηση του πολίτη, επιβάλλονται τεράστιες επενδύσεις στον οργανωτικό τομέα. (π.χ. ένα πλήρως αυτοματοποιημένο σύστημα έκδοσης πιστοποιητικών από το δημοτολόγιο και το ληξιαρχείο σε πραγματικό χρόνο και από τα τρία πρώην δημαρχεία του νέου Καλλικρατικού μας Δήμου).

Η εύλογη ερώτηση μου: Αν το αίτημα του πολίτη απαιτούσε ενέργειες από 2 τμήματα τι θα γινόταν;  Η απάντηση αφοπλιστική: πρόσθετη καθυστέρηση 2ου κύκλου!

Ο κ. Μαρκεσίνης εκπόνησε σε συνεργασία με την Τ.Υ. τα τεχνικά προγράμματα του 2011 και του 2012 και το επιχειρησιακό σχέδιο πενταετίας.

Σε συνεργασία και με την οικονομική υπηρεσία υλοποίησε την πλήρη καταγραφή της ακίνητης περιουσίας του Δήμου στην Εκάλη με τις σχετικές δηλώσεις στο κτηματολόγιο  (κοινόχρηστοι χώροι, πλατείες, άλση και οικόπεδα)  που η αντικειμενική της αξία ανέρχεται στο 1 δις ευρώ.

Επίσης κατάφερε να υπάρξει συμφωνία με την ΔΕΗ (1) να υπογειοποιηθεί πλήρως το δίκτυο μέσης τάσης στην Εκάλη (2) να κατασκευαστούν 4 πλήρως υπογειοποιημένοι υποσταθμοί στην Εκάλη και στις Αδάμες.

Tο τμήμα της Τ.Υ. που εποπτεύει, έκανε μελέτες:

(1) επισκευών σε όλα τα σχολεία και τους βρεφονηπιακούς σταθμούς της Πόλης, κατασκεύασε νέους αγωγούς ακαθάρτων, συνδέσεις ιδιοκτησιών στο δίκτυο, ασφαλτοστρώσεις κλπ.

(2) για να συνδεθούν με το δίκτυο αποχέτευσης 42 δρόμοι της Εκάλης.

Επίσης, το ηλεκτρομηχανολογικό τμήμα της Τ.Υ. εκπόνησε 3 μελέτες οι οποίες θα υλοποιηθούν το 2012 και αφορούν κατασκευή  και συντήρηση ηλεκτροφωτισμού και την συντήρηση του δικτύου ύδρευσης της Ν. Ερυθραίας

Φυσικά ασχολήθηκε και με άλλο τομέα που του ανατέθηκε….αυτόν των προγραμμάτων μέσω του ΕΣΠΑ.
Στο ΕΣΠΑ έχουν γίνει αιτήσεις ένταξης για έργα με ώριμες μελέτες, τεχνικά δελτία και τεύχη δημοπράτησης δηλαδή πληρούσαν τις απαιτήσεις του προγράμματος. Αυτά είναι:

- η κατασκευή αγωγών ακαθάρτων Κηφισιάς 875.000€ και Εκάλης 4.300.000 €
- η κατασκευή αγωγών όμβριων στην Ν. Ερυθραία ποσού 5.781.000 €
- η προσθήκη 5 αιθουσών διδασκαλίας στο 1ο Δημοτικό Ν. Ερυθραίας 2.000.000 €
- η υλοποίηση του 3ου βρεφονηπιακού σταθμού Ν. Ερυθραίας 2.164.800 €
- η ανάπλαση του 1ου Δημοτικού Σχολείου Κηφισίας ποσού 3.466.000 €
- η ανάπτυξη υποδομών ύδρευσης Ν. Ερυθραίας ποσού 1.600.000 €

Τα έργα που θα εγκριθούν και θα ενταχθούν στο  ΕΣΠΑ θα υλοποιηθούν με την εποπτεία του Δήμου και τον συνεχή έλεγχο των φορέων εποπτείας.

Τα έργα που δεν έγιναν είναι μικρά έργα ανάπλασης παιδικών χαρών και κοινοχρήστων χώρων, αντικαταστάσεις στύλων φωτισμού π.χ. στην πλατεία της Πολιτείας και στην οδό Κοκκιναρά. Είναι όμως ενταγμένα προς υλοποίηση  με το ξεκίνημα της εργολαβίας «συντήρηση ηλεκτροφωτισμού 2011».  Δυστυχώς η στενότητα των πόρων λόγω της δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας δεν επέτρεψε την υλοποίηση ορισμένων έργων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα της προσοχής που επιβάλλεται να έχει η Δημοτική αρχή και ειδικότερα η οικονομική υπηρεσία στην διαχείριση των πόρων αποτελεί το γεγονός ότι  πλέον η Ενιαία Αρχή πληρωμής επιβάλλει 15 μέρες πριν την πληρωμή της μισθοδοσίας των υπαλλήλων του Δήμου, ο Δήμος να έχει καταθέσει στον ειδικό λογαριασμό το πλήρες ποσόν της μισθοδοσίας και των ασφαλιστικών εισφορών. Άρα δημιουργείται ένα ακόμα δεδομένο που επιβάλλει την μέγιστη δυνατή προσοχή  στον προγραμματισμό των προτεραιοτήτων!

Αν δούμε αντικειμενικά το έργο του κ. Μαρκεσίνη, αν λάβουμε υπόψη το έλλειμμα συντονισμού που υπήρχε το 1ο εξάμηνο του 2011 σε όλους τους Καλλικρατικούς Δήμους, αν δούμε τι απαιτούσε η Κεντρική Διοίκηση από τους ΟΤΑ π.χ. απογραφή των 3 Δήμων, τότε ο κ. Μαρκεσίνης έχει «προβιβαστεί»  αφού βοήθησε στο νοικοκύρεμα του Δήμου και έβαλε τις προϋποθέσεις για έργα που θα χρηματοδοτηθούν από το ΕΣΠΑ.

Είναι σίγουρο ότι μπορεί για ακόμα περισσότερα αν πείσει το προσωπικό που εποπτεύει να δουλέψει πιο παραγωγικά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου