Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2013

Τα μυρμήγκια!

Γράφει η ΤΙΝΑ ΣΓΟΥΡΟΠΟΥΛΟΥ

Η Πέμη Ζούνη ενώνει τις δυνάμεις της με τον Κώστα Φιλίππογλου και μας παραδίδουν μια σκληρή ιστορία για την αναζήτηση του έρωτα χωρίς όρια... με ένα νεοελληνικό έργο που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, το «Historia de un amor ή Τα μυρμήγκια» του Θανάση Τριαρίδη.


Έτσι,  έχουμε την ευκαιρία να δούμε μια σχέση…..που ταράζει τα νερά στο θέατρο OLVIO (Ιεράς οδού 67 και Φαλαισίας 7, Βοτανικός, Μετρό Κεραμεικός, 2103414118, 16.00-20.00) σε παραγωγή της Fidelite Productions της Ρούλας Νικολάου.

Οι ήρωες του έργου αλλά και οι θεατές έρχονται αντιμέτωποι με τον άγριο, ακραίο, αλλά και τρυφερό εαυτό τους……  

Ένα θρίλερ ολέθρου και ταυτόχρονα μια ιστορία σπαρακτικού έρωτα, λυτρωτικής πίστης και θυσίας. Για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων.

Κάθε Πέμπτη 20:00, Παρασκευή και Σάββατο 21:00, Κυριακή 18:30.
Εισιτήρια: 15 € Μειωμένο-Σύλλογοι: €12 € Φοιτητικό, Κάτοχοι κάρτας ΟΑΕΔ: 10 € Για ΑΜΕΑ και σπουδαστές σχολών θεάτρου: 7 €

Σύνοψη

Ένας άντρας και μια γυναίκα σε ένα απομονωμένο σπίτι στο δάσος. Ο πελάτης και η πόρνη πολυτελείας που ειδικεύεται σε σαδομαζοχιστικά «παιχνίδια». Πολύ γρήγορα, και μετά από μια δήθεν «απροσεξία», οι δυο τους βρίσκονται εγκλωβισμένοι, δεμένοι στα κάγκελα του πελώριου κρεβατιού. Μια εφιαλτική περιπέτεια αρχίζει, καθώς σε λίγο θα έρθουν τα μυρμήγκια του δάσους να τους αφανίσουν…..

Καθώς η ώρα περνά και ο χρόνος λιγοστεύει, ένα πλήθος εφιαλτικών αινιγμάτων ξετυλίγεται: Ποιοι είναι στ’ αλήθεια οι δυο δεμένοι άνθρωποι που ζούνε τη συντέλεια του κόσμου; Γιατί μιλούνε αναμεταξύ τους σαν σύζυγοι;  Πόσο απέχουν η απόλυτη αγάπη και η πιο ακραία διαστροφή; Τι σημαίνει «ένδοξο δειλινό»; Μπορεί μέσα από τη φρίκη να έρθει η ένωση των ανθρώπων;

Το τέλος θα έρθει απόλυτο και ολοκληρωτικό, γεμάτο με την απίστευτη αγριότητα του ανθρώπινου δεσμού.

Σημείωμα συγγραφέα

Θανάσης Τριαρίδης.

Δεν ξέρω τι είναι τα Μυρμήγκια - ούτε και τι μπορώ να περιμένω από αυτά. Εφιαλτικό θρίλερ ολέθρου και συντέλειας ή μια ολόφωτη ιστορία αγάπης, πίστης και θυσίας; Θεολογική παραβολή ή ένα από-ηθικοποιημένο παιχνίδι (δηλαδή: μια φάρσα) με τα όρια του θεάτρου; Δειλινό για δύο πρόσωπα σε δυο πράξεις - μα τι μπορεί να σημαίνει αυτό; Ή πρώτα απ’ όλα μια ιστορία - μια απλή ιστορία - για την ανθρώπινη κατάσταση;

Ένας άντρας, ο Ν, υποδέχεται μια γυναίκα, την Ο, σε μια απομονωμένη εξοχική κατοικία. Δύο άνθρωποι γυμνοί, δεμένοι ο ένας απέναντι στον άλλον: αυτή είναι η δραματική συνθήκη του έργου. Ένα άγριο παιχνίδι διανοητικής χωροκατάκτησης απλώνεται στη σκηνή και στο μυαλό των ηρώων.

Καθώς τα λόγια είναι η μοναδική δυνατότητα του δεμένου ζευγαριού, τα ερωτήματα (και μαζί τους οι άκριες του φόβου) πληθαίνουν. Μια εξωφρενική προοπτική έρχεται στην επιφάνεια: τα μυρμήγκια του δάσους θα βγούνε και θα αφανίσουν τους δύο ανθρώπους. Μια παλιά ιστορία παράλογου έρωτα ανάμεσα σε έναν άντρα και σε ένα άλογο επικυρώνει αλλόκοτα τον τρόμο των μυρμηγκιών στα έγκατα της συνείδησης. Πόσο μπορεί αυτή η απιθανότητα να εκληφθεί σοβαρά και να γίνει κανόνας της νύχτας τους;

ΣΚΕΨΗ ΠΡΩΤΗ: Όλο το έργο στηρίζεται σε μια αρχή. Είναι η φράση της Ο: «Δεν έχει σημασία ποιοι είμαστε.....Όλοι κάποιοι είμαστε.....Σημασία έχει ποιοι γίναμε....». Πράγματι, τίποτε αληθινό δεν θα μάθουμε για την προηγούμενη ζωή του Ν και της Ο. Οι δύο δεμένοι άνθρωποι γίνονται μπροστά μας, πάνω στη σκηνή, στις δύο ώρες του έργου. Μπορεί να είναι οποιασδήποτε ηλικίας, μπορεί να έχουν οποιαδήποτε εξωτερική εμφάνιση, να κουβαλούν οποιοδήποτε παρελθόν. Το δραματικό στοιχείο είναι ακριβώς αυτή η επιλογή τους για μια νέα ύπαρξη μέσα στην επικράτεια του άλλου - μέσα στο ζόφο του άλλου, μέσα στον όλεθρο του άλλου, μέσα στην αγάπη.

ΣΚΕΨΗ ΔΕΥΤΕΡΗ:  Υπάρχει μια μυστική, προσδοκώμενη πείνα στην καρδιά μας. Αυτή είναι η τραγική ώρα της ανθρωπότητας. Αυτή την πείνα καταστέλλει ο πολιτισμός, η θρησκεία, η ηθική. Εάν αποθρησκειοποιηθεί η συντέλεια, είναι ένας οργασμός: είναι η ώρα που ο φόβος και η αγάπη ενώνονται. Σκοπός της ανθρώπινης πείνας είναι ετούτη η συντέλεια.

ΣΚΕΨΗ ΤΡΙΤΗ: Το μεγάλο ζητούμενο είναι ο τρόπος της ένωσης του Ν και της Ο. Σε όλο το έργο δεν θα αγγιχτούν ούτε στο ελάχιστο. Αυτή η σκηνική λεπτομέρεια έχει ιδιαίτερη σημασία. Οι δυο πρωταγωνιστές, από την αρχή μέχρι το τέλος του έργου, είναι δυο σώματα που αναμεταξύ τους σχηματίζουν (ή και: προϋποθέτουν) ένα κενό. Ο δεσμός τους θα εκπληρωθεί με τα λόγια, με τις δανεικές μνήμες, με τα μυρμήγκια, με τον από κοινού θάνατο. Ετούτο το μη άγγιγμα και, κατ’ επέκταση, ετούτο το κενό (καθώς και οι ανθρώπινες προσπάθειες να το διαχειριστούμε – ή και να το ζήσουμε) ίσως να είναι και ο γενεσιουργός σπασμός, όχι μόνο του έργου μα και ολόκληρης της ζωής.

Ετούτο το κενό είναι το θέμα (το πρόβλημα, η διερώτηση, the question): Stupor mundi inter spirat…….Το θαύμα του κόσμου ανασαίνει ανάμεσα (Λατινική φράση που αποτελεί την προμετωπίδα της έντυπης έκδοσης του έργου.)

Θανάσης Τριαρίδης - Δεκέμβριος 2012

Για τoν συγγραφέα

Ο Θανάσης Τριαρίδης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1970. Σπούδασε στη Νομική Σχολή του ΑΠΘ και έχει εργαστεί ως κειμενογράφος, επιφυλλιδογράφος, αρθρογράφος, δικηγόρος, επιμελητής εκδόσεων, σεναριογράφος ντοκιμαντέρ κ.ά.

Έχει ασχοληθεί ιδιαίτερα με διάφορες εκφάνσεις του δυτικού πολιτισμού: την κλασική και μετακλασική επική αφήγηση, την τραγωδία, τις ιδεολογία της Αναγέννησης, τη δυτική ζωγραφική μέχρι τον 20ό αιώνα, την ενοποιητική αφήγηση της Δύσης, την πορνογραφία καθώς και με άλλα θέματα λογοτεχνίας και αισθητικής.

Υπήρξε συνεκδότης του περιοδικού Τα Ποταμόπλοια (1990-1992) και σύμβουλος έκδοσης του περιοδικού Mauve (2003-2006), ενώ από το 2007 οργανώνει στη Θεσσαλονίκη κύκλους σεμιναρίων με θέματα δυτικού πολιτισμού.

Το 2008 έφτιαξε τις εκτός εμπορίου εκδόσεις γκάβλα και το 2009 τις εκδόσεις δήγμα. Παντρεμένος με τη φιλόλογο Εβίνα Σιστάκου, έχει δυο παιδιά, την Κωνσταντίνα και τον Νικόδημο.

Στα χρόνια 1996-2001 υπήρξε ακτιβιστής του Δικτύου DROM για τα κοινωνικά δικαιώματα των Τσιγγάνων, ενώ από το 1996 συμμετείχε ενεργά στη δημιουργία του Δικτύου Εθελοντών Δοτών Αιμοπεταλίων Θεσσαλονίκης. Κείμενά του δημοσιεύτηκαν σε πολλές εφημερίδες, περιοδικά και δικτυακούς τόπους.

Το καλοκαίρι του 2005 διέκοψε τη 18μηνη συνεργασία του με την εφημερίδα Μακεδονία της Κυριακής όταν η τελευταία αρνήθηκε να δημοσιεύσει το κείμενό του που αφορούσε την κομμένη μακεδονική γλώσσα και την αναγκαιότητα διδασκαλίας της στα σχολεία. Στα χρόνια 2005-2008 δημιούργησε και συντόνισε τη σειρά Αντιρρήσεις στις εκδόσεις «τυπωθήτω», όπου εκδόθηκαν συνολικά έξι βιβλία.

Από το καλοκαίρι του 2009 είναι αρνητής εφεδρικής στράτευσης και αντιρρησίας συνείδησης. Τον Δεκέμβριο του 2010 υπέγραψε μαζί με άλλους γονιούς αίτηση προς τον Συνήγορο του Πολίτη για απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων από τις σχολικές αίθουσες, κατάργηση της σχολικής ομαδικής προσευχής και σχολικού εκκλησιασμού.

Έχει γράψει πολλά κείμενα ενάντια στα έθνη, τις θρησκείες, τους ολοκληρωτισμούς, τους κοσμοδιορθωτισμούς και τον ανθρωποδιορθωτισμό, το ρατσισμό και κάθε μορφή ατομικής και συλλογικής βίας.

Από το 2000 έχει εκδώσει σε διάφορες μορφές 30 βιβλία με αφηγήσεις και δοκίμια - με πρώτο από αυτά το μυθιστόρημα Ο άνεμος σφυρίζει στην Κουπέλα. Το 2004 έφτιαξε την ιστοσελίδα triaridis.gr και έκτοτε συγκεντρώνει εκεί, στο σύνολό τους, όλα του τα εκδομένα βιβλία του και όλα τα δημοσιευμένα κείμενά του (μέχρι στιγμής περισσότερα από 150).

Το μυθιστόρημά του τα μελένια λεμόνια * η διαθήκη των γκαβλωμένων ανθρώπων κυκλοφόρησε πρώτα στο Διαδίκτυο το 2005 και στη συνέχεια εκδόθηκε σε βιβλίο το 2007 - πρακτική που ακολούθησε και για όλα τα υπόλοιπα βιβλία του.

Επίκειται η ηλεκτρονική έκδοση της ακολουθίας 12 βιβλίων με τίτλο Τα ανθισμένα συρματοπλέγματα της καρδιάς μας – πρόκειται για 12 δοκίμια για την εικονοποιία της Δύσης από τον Τζιότο ώς τον Βαν Γκογκ. Όλα τα γραπτά του είναι ελεύθερα από κάθε «πνευματικό δικαίωμα» και μπορούν να ξαναπαταχτούν εν όλο ή εν μέρει δίχως την οποιαδήποτε άδεια. Αφηγήματα και κείμενά του έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γαλλικά και ιταλικά.

Πληροφορίες:

ΠΕΡΙΟΧΗ
Θέατρο OLVIO
Ιεράς οδού 67 και Φαλαισίας 7, Βοτανικός
(πλησίον Μετρό Κεραμεικός)

ΤΗΛΕΦΩΝO και ΩΡΕΣ ΚΡΑΤΗΣΕΩΝ
210-3414118 (16.00-20.00)

ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Από 18 Ιανουαρίου 2013

ΗΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ
Πέμπτη 20:00, Παρασκευή 21:00, Σάββατο 21:00, Κυριακή 18.30

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ
15 € (Κανονικό)
12 € Μειωμένο-Σύλλογοι
10 € (μειωμένο για ανέργους, φοιτητές)
7 € Για ΑΜΕΑ και σπουδαστές σχολών θεάτρου

SITE 



FACEBOOK PAGE

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου