Τετάρτη 22 Φεβρουαρίου 2012

Η Agrinio....60 χρόνια παρουσία στην αγορά των τροφίμων!


Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

«Η Agrinio, μια εταιρεία με σχεδόν εξηντάχρονη παρουσία στην αγορά των τροφίμων, στηρίζει την επιτυχία και την ανάπτυξή της στις δύο βασικές αρχές της: την Ποιότητα και την Καινοτομία»....όπως υποστηρίζει ο Αναστάσιος Πιστιόλας, Αντιπρόεδρος και Εντεταλμένος Σύμβουλος της εταιρείας.
Όπως λεει, παρά την κρίση που ταλανίζει ακόμη και το τρόφιμο, η Agrinio δεν προτίθεται να παρεκκλίνει από τον στόχο της, που είναι η συνεχής ποιοτική εξέλιξη των προϊόντων της και κυρίως η διασφάλιση του καταναλωτή.

Για το 2011 ο τζίρος της εταιρίας θα ξεπεράσει  τα 30 εκατ. ευρώ, ενώ προβλέπεται να βελτιώσει σχετικά την κερδοφορία της. Η αύξηση αυτή προέρχεται τόσο από τη περαιτέρω βελτίωση της θέσης της στην εγχώρια αγορά με την δημιουργία νέων προϊόντων και την σημαντική υποστήριξη του corporate brand της εταιρίας, αλλά και από την αύξηση των εξαγωγών που προσεγγίζουν το 15% του κύκλου εργασιών  και το 30% των παραγόμενων ποσοτήτων.

Αναλυτικότερα, υπογραμμίζει ο ίδιος τα Πλάνα Ανάπτυξης της Agrino αναλύονται σε τρία επιχειρηματικά παρακλάδια:

- Αύξηση Παραγωγικής δυναμικότητας

Η εταιρία , προσδοκώντας την ενίσχυση της παρουσίας της στην εγχώρια αγορά, αλλά κυρίως την οργανωμένη διείσδυση της στις αναπτυσσόμενες όμορες αγορές της ΕΕ, έχει μόλις ολοκληρώσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 4 εκατ. ευρώ.

Οι επενδύσεις αφορούν στην εγκατάσταση μηχανημάτων αυτοματισμού και αύξησης της παραγωγικής δυναμικότητας των 2 εργοστασίων της εταιρίας στο Αγρίνιο και την Βιομηχανική Περιοχή Θεσσαλονίκης, στη Σίνδο.

Παράλληλα , προβλέπεται να ξεκινήσει ο σχεδιασμός και νέου Επενδυτικού Σχεδίου, με σκοπό την περαιτέρω ενίσχυση της Παραγωγικότητας και την παραγωγή νέων προϊόντων, πάντα συνυφασμένα με  τις αξίες του πολύτιμου ρυζιού και των οσπρίων ως πρώτη ύλη.

- Ενίσχυση και προβολή της Ελληνικότητας των προϊόντων Agrino σύμφωνα με τις αρχές της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής.

Η Agrino είναι  η πρώτη εταιρία στην Ελλάδα που επινόησε την προβολή του ονόματος του Έλληνα καλλιεργητή στα προϊόντα που προσφέρει στον Έλληνα καταναλωτή, προσδίδοντας στους εκπροσώπους  του πρωτογενή τομέα ιδιαίτερη αξία και προβάλλοντας το πολύτιμο έργο τους. Η εταιρία, οργανώνοντας ομάδες καλλιεργητών  σε διάφορες περιοχές της  χώρας , κυρίως ακριτικές, και ευρισκόμενη σε πολύ στενή σχέση μαζί τους κατάφερε να τους μεταλαμπαδεύσει την απαίτηση για ποιοτική διαφοροποίηση, με αποτέλεσμα σήμερα να καλλιεργούνται όλες οι εκτάσεις των καλλιεργητών της Agrino σύμφωνα με τις αρχές της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής.

Παράλληλα, η προβολή που δόθηκε στις περιοχές αυτές και η εμπορική επιτυχία του εγχειρήματος λειτούργησε ως οξυγόνο για την τοπική κοινωνία και τη διατήρηση του επαγγελματικού ενδιαφέροντος της στον πρωτογενή τομέα, αλλά και του πληθυσμού στην ακριτική Ελλάδα. Στόχος της εταιρίας είναι η αναβίωση όλο και περισσότερων καλλιεργειών, κυρίως οσπρίων, στις ημιορεινές περιοχές της χώρας, μιας και η Ελλάδα δεν είναι μόνο αυτάρκης στο ρύζι, αλλά και εξαγωγός αφού το ½ της παραγωγής εξάγεται.

- Εξαγωγικός προσανατολισμός

Πρωταρχικός στόχος της εταιρίας για την τρέχουσα 5ετία είναι η ενίσχυση της παρουσίας της σε αγορές-στόχους του εξωτερικού. Ο στόχος αυτός θα επιτευχθεί με δύο τρόπους α) Μέσω της σωστά σχεδιασμένης και οργανωμένης διείσδυσης στις αγορές  των όμορων  Βαλκανικών χωρών , είτε με φυσική ίδια παρουσία είτε με τη βοήθεια ισχυρών τοπικών δικτύων και β)  με το σχεδιασμό προϊόντων υψηλής προστιθέμενης αξίας με βάση το ρύζι και το όσπριο και την σχεδιασμένη προσπάθεια λανσαρίσματος στις αναπτυγμένες χώρες της Ευρώπης, Ασίας και Αμερικής. 

Για όλα αυτά τα σχέδια καίριο ρόλο θα παίξουν οι υφιστάμενες και μελλοντικές συνεργασίες,  τόσο με Ελληνικές εταιρίες για την επίτευξη οικονομιών κλίμακας στην προώθηση της Ελληνικότητας και υψηλής ποιότητας των προϊόντων, όσο και με εταιρίες του εξωτερικού, με αφετηρία  τη συνέργια για το κοινό όφελος.

- Η ιστορία

Η ιστορία της εταιρείας ΕΥ.ΓΕ. ΠΙΣΤΙΟΛΑΣ Α.Ε. ξεκινάει το 1955 στο Αγρίνιο, όταν τα αδέλφια Ευστράτιος, Ευθύμιος και Γεώργιος Πιστιόλας πραγματοποιούν το επιχειρηματικό τους σχέδιο να ασχοληθούν με το εμπόριο ρυζιού. Tα τρία αδέλφια παίρνουν την απόφαση να εκμεταλλευτούν τους μεγάλους ορυζώνες που υπήρχαν στις περιοχές Νεοχωρίου και Κατοχής στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας. Έτσι ιδρύουν την εταιρεία Αφοί Κ. Πιστιόλα με αντικείμενο την εμπορία ρυζιού και οσπρίων. Το 1962 αγοράζουν τις εγκαταστάσεις της εταιρείας «Ελληνικοί Ορυζόμυλοι» και μπαίνουν πλέον στην παραγωγική διαδικασία, καθετοποιώντας την επιχειρηματική τους δραστηριότητα.

Επτά χρόνια αργότερα, το 1969, προχωρούν στην τυποποίηση του προϊόντος δίνοντάς του την εμπορική ονομασία Agrino. Μάλιστα, το συγκεκριμένο προϊόν συσκευάζεται στην πρωτοποριακή για την εποχή χάρτινη σακούλα με το παραθυράκι, προκειμένου ο καταναλωτής να ξέρει τι αγοράζει. Οι ιδρυτές, που ήθελαν να έχουν τη γενική εποπτεία, αποφασίζουν να αγοράσουν την εκτυπωτική μηχανή για την πρωτοποριακή αυτή συσκευασία, που κόστιζε όσο όλος ο μηχανολογικός εξοπλισμός του εργοστασίου.

Η άνθηση που θα ακολουθήσει οφείλεται εν πολλοίς και στο ίδιο το προϊόν. Το ελληνικό ρύζι μεγαλώνοντας σε χωράφια κατά μήκος των ακτογραμμών γίνεται πιο νόστιμο λόγω του εδάφους που περιέχει περισσότερο αλάτι το οποίο μεταφέρεται στον καρπό, αλλά και λόγω των ήπιων κλιματικών συνθηκών.

Από το 1970 και μετά βελτιώνεται η ποικιλία του διακινούμενου ρυζιού από την εταιρεία, η οποία παράλληλα εμπλουτίζει την γκάμα της με όλες τις λευκές ελληνικές ποικιλίες ρυζιού, καθώς και με το ρύζι parboiled, «αμερικανικού τύπου».

Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, οπότε η πώληση χύμα ρυζιού αρχίζει πλέον να περιορίζεται και την προτίμηση των καταναλωτών να την κερδίζει το τυποποιημένο προϊόν, η εταιρεία των αδελφών Πιστιόλα κατορθώνει να κερδίσει την πρώτη θέση στο καλάθι της νοικοκυράς.

Στα μέσα της δεκαετίας του '80 ξεκινά να δουλεύει στην εταιρεία η δεύτερη γενιά, αφού προηγουμένως έχει ολοκληρώσει τις σπουδές της στις οικονομικές επιστήμες. Εκείνα τα χρόνια, η εταιρεία πραγματοποιεί και τις πρώτες εξαγωγές προς τις ελληνικές παροικίες, δίνοντας έμφαση στη Γερμανία και την Αμερική.

Η δεκαετία του ‘90 χαρακτηρίζεται από την ανάπτυξη σε όλα τα επίπεδα. Το 1993 η εταιρία εισέρχεται στην αγορά των οσπρίων. Παράλληλα δραστηριοποιείται σε νέες κατηγορίες προϊόντων με το λανσάρισμα των πρωτοποριακών ημιέτοιμων φαγητών Agrino Specialites, τα οποία βραβεύονται από τη διεθνή έκθεση τροφίμων και ποτών SIAL. Επίσης επεκτείνει την γκάμα των αρωματικών ρυζιών της με τα σήματα Basmati και Jasmine από την Ινδία και την Ταϊλάνδη προτείνοντας νέες γευστικές εμπειρίες στο καταναλωτικό κοινό.

Όμως, η ζήτηση των προϊόντων Agrino τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό αυξάνει συνεχώς και το εργοστάσιο στο Αγρίνιο δεν μπορεί να καλύψει τις παραγγελίες. Αυτή είναι η αφορμή για να κατασκευαστεί ακόμη μία παραγωγική μονάδα στη Θεσσαλονίκη, η οποία ολοκληρώνεται το 1998 και ασχολείται με την επεξεργασία ρυζιού.

Το 2005 η ευθύνη της εταιρείας περνά πλέον στη δεύτερη γενιά, στα έξι παιδιά των τριών ιδρυτών που θέτουν δύο σημαντικούς στόχους. Αφενός την εφαρμογή της Ορθής Γεωργικής Πρακτικής και αφετέρου την αναβίωση της παραγωγής παραδοσιακών οσπρίων στην Ελλάδα.


Το σύστημα της Ορθής Γεωργικής Παραγωγής, ορίζεται μέσω των κανονισμών που έχουν προσδιοριστεί στο διεθνές αναγνωρισμένο πρωτόκολλο Eurogap. Δηλαδή, κάθε ενέργεια που γίνεται στο χωράφι οφείλει να σέβεται το περιβάλλον, να εξασφαλίζει συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας για τον παραγωγό, αλλά και ποιότητα για τον καταναλωτή. Στο πλαίσιο αυτό, οι συνεργαζόμενοι με την Agrino καλλιεργητές οφείλουν να καταγράφουν πλήρως τις εργασίες τους στο χωράφι, να περιορίζουν τα φυτοπροστατευτικά σκευάσματα και να τα χρησιμοποιούν σύμφωνα με το νόμο.

Το 2008 η Αgrino ξεκινά την μεγάλη της προσπάθεια για την αναβίωση της καλλιέργειας των ελληνικών οσπρίων λανσάροντας πέντε κωδικούς.  Το 2011, η εταιρεία καινοτομεί ακόμη μια φορά. Εφαρμόζει το σύστημα Ορθής Γεωργικής Πρακτικής και στη σειρά των ελληνικών οσπρίων αναγράφοντας το όνομα του παραγωγού και τον τόπο καλλιέργειας στις συσκευασίες των προϊόντων.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου