Τετάρτη 25 Ιανουαρίου 2012

Σε μείωση των τιμών προχωρούν μεγάλες καπνοβιομηχανίες!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

Σε αναθεώρηση της τιμολογιακής τους πολιτικής προχωρούν μεγάλες καπνοβιομηχανίες προκειμένου να ανακόψουν τις πτωτικές πωλήσεις κορυφαίων σημάτων τους.

Μετά τις μειώσεις τιμών που ξεκίνησε η καπνοβιομηχανία Παπαστράτος στο επώνυμο σήμα Μarlboro, πληροφορίες θέλουν την ανταγωνίστρια ΒΑΤ (Βritish American Tobacco) να ακολουθεί τα βήματά της. Aυτό υποστηρίζουν οι εκπρόσωποι περιπτέρων, μεταξύ των οποίων και η Δήμητρα Λουκά, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Καπνοπωλών Περιπτερούχων Ελλάδος.


Σύμφωνα με την ίδια και μετά από συνάντηση που είχε με την διοίκηση της πολυεθνικής Philip Morris (Παπαστράτος) η μείωση τιμής στο πρωταγωνιστικό σήμα αποφασίστηκε, προκειμένου να φρενάρουν οι μειωμένες του πωλήσεις. Οι οποίες, όπως ενημερώθηκε η ίδια από τις αρχές του έτους εμφανίζουν πτώση 15%.


Την ίδια στιγμή σημαντικές απώλειες καταγράφει και το μερίδιο αγοράς που ελέγχει το οποίο από 19% που ήταν το 2009 κυμαίνεται σήμερα στο 17%. Έτσι μετά την απόφαση της πολυεθνικής, η τιμή λιανικής στο πακέτο Μarlboro μειώθηκε από 4 ευρώ στα 3,5 ευρώ. Το ξεκίνημα έγινε στο μαλακό πακέτο και η απόφαση είναι να εφαρμοστεί ανάλογη μείωση και στους 16 κωδικούς που περιλαμβάνει το σήμα Μarlboro.

Παράλληλα η Δήμητρα Λουκά ενημερώθηκε ότι αυτή η µείωση της τιµής δεν θα επηρεάσει το κέρδος των περιπτερούχων από το συγκεκριμένο σήμα. Θα παραμείνει δηλαδή στα 19,4 λεπτά ανά πακέτο.

Μεσοσταθμικά πάντως το κέρδος των περιπτερούχων από τα καπνικά είδη είναι περίπου 3,5% επί της λιανικής τιμής. Το σίγουρο είναι ότι η πτώση της αγοράς των καπνικών ειδών που άλλοι την προσδιορίζουν από τις αρχές του έτους στο 13%, και άλλοι στο 3% (στοιχεία Νielsen) καθιστά ακόμη πιο δύσκολο τον στόχο της κυβέρνησης να αυξήσει τα έσοδά της από την ενίσχυση της φορολογίας στα συγκεκριμένα προϊόντα.


Την περίοδο από 15 Οκτωβρίου έως 15 Δεκεμβρίου 2011, λένε ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, όπου αυξήθηκε η κατανάλωση του ηλεκτρονικού τσιγάρου οι απώλειες στο βιομηχανοποιημένο τσιγάρο εκτιμάται ότι ξεπέρασαν το 22%.

Στο πλαίσιο αυτό, οι ίδιες πηγές θεωρούν ότι η απόφαση του ΕΟΦ να απαγορεύσει την πώληση του ηλεκτρονικού τσιγάρου συνδέεται με παρέμβαση του Ελληνικού Συνδέσμου Καπνικών Εταιρειών Ευρώπης!


Σημαντικά ωφελημένες από την κρίση, όσο και από την υψηλή τιμή του πακέτου εμφανίζονται οι συσκευασίες για στριφτά τσιγάρα. Μία τέτοια συσκευασία 25 γρ., που πωλείται αντί 4 ευρώ, προσφέρει περίπου 34 τσιγάρα.

Σύμφωνα με στοιχεία της Νielsen την περίοδο Ιανουάριος - Νοέμβριος 2011 οι πωλήσεις τους σε όγκο αυξήθηκαν κατά 31% και σε αξία κατά 43,2%.

Την ίδια στιγμή σημαντική αύξηση καταγράφουν και τα λαθραία τσιγάρα. Πληροφορίες λένε ότι για πρώτη φορά συστάθηκε εταιρεία η οποία ανέλαβε την πλήρη καταγραφή των λαθραίων, που εισάγονται στη χώρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου