Γράφει ο ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΝΤΕΛΙΔΑΚΗΣ
Σε μια περίοδο που η χώρα βρίσκεται στη δίνη με το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, η Τροχαία παραδίδει κάθε βράδυ χιλιάδες ευρώ στους ιδιώτες με μη νόμιμες διαδικασίες.
Ο Νόμος (ΚΟΚ) στο άρ. 34 παρ 10 λέει ότι για να επέμβει ο γερανός πρέπει να έχουν περάσει 6 ώρες από την βεβαίωση της παράβασης της παράνομης στάθμευσης.
Τι κάνουν: Η τροχαία παραβιάζει κατά κόρο το νόμο που η ίδια ισχυρίζεται ότι θέλει να επιβάλλει αφού σηκώνει αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες κατά κόρο την ώρα της παράβασης και όχι μετά από 6 ώρες όπως λέει ο νόμος.
Αντί δηλαδή του προστίμου των 80 € για αυτοκίνητα και 40 € που επιβάλλει η Βουλή για παράνομη στάθμευση, έρχεται η τροχαία και προσθέτει συν 80 € όπου 75 € στον ιδιωτικό γερανό και 5 €/ημέρα στο γκαράζ.
Αντί δηλαδή του προστίμου των 80 € για αυτοκίνητα και 40 € που επιβάλλει η Βουλή για παράνομη στάθμευση, έρχεται η τροχαία και προσθέτει συν 80 € όπου 75 € στον ιδιωτικό γερανό και 5 €/ημέρα στο γκαράζ.
Η μοναδική περίπτωση να σου πάρουν άμεσα το όχημα είναι να εμποδίζεις την κυκλοφορία αλλά και τότε θέλει βεβαίωση (έκθεση) δύο αστυνομικών ότι πραγματικά δημιουργεί πρόβλημα και ποιο ακριβώς πρόβλημα. Σπάνια όμως αυτό συμβαίνει.
Άραγε, στο όνομα ποιου γίνεται όλη αυτή η διαδικασία όταν ο νόμος είναι τόσο σαφής και με κάλυψη τίνος;
Ένα άλλο μείζον θέμα αισχροκέρδειας αφορά κυρίως τη μεταφορά μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών: Ο γερανός φορτώνει 6 ή 7 ταυτόχρονα μη νόμιμα σταθμευμένα ήτοι σύνολο παγανιάς 450 - 525 €!!.....όταν η οποιαδήποτε εταιρεία οδικής βοήθειας κοστολογεί το μέγιστο 60 € την μεταφορά ενός μοτοποδηλάτου.
Είπατε τίποτα; είπατε τίποτα για πολλαπλή μίσθωση παρουσία αστυνομικού οργάνου; Είπατε τίποτα όταν ο γερανός σηκώσει δέκα μηχανάκια, τότε το Δημόσιο θα εισπράξει 200 ευρώ, με την προϋπόθεση ότι οι παραβάτες θα πληρώσουν εντός δεκαημέρου το πρόστιμο, ενώ στο ίδιο χρονικό διάστημα ο ιδιώτης με τον γερανό θα «καθαρίσει» 750 ευρώ!
Το ζητούμενο είναι εάν το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη γνωρίζει αφενός την παρανομία της άμεσης μεταφοράς με γερανό και ποιοι ευθύνονται αφετέρου δε αν αντιλαμβάνεται ότι με την μέθοδο αυτή «πλουτίζει» σίγουρα ο ιδιώτης και δεν ξέρουμε αν πλουτίζουν άλλοι. Γνωρίζει το υπουργείο Οικονομικών τι έσοδα χάνονται από το γεγονός ότι δεν διαθέτει το Δημόσιο τέτοιους γερανούς και, τέλος, γνωρίζει το Ινστιτούτο Προστασίας Καταναλωτή την αισχροκέρδεια.
Υπάρχει, δηλαδή ένα κρίσιμο ηθικό και νομικό ζήτημα γύρω από την «τιμολόγηση» και την πρακτική του γερανού και του εντολέα «Τροχαία». Ο ιδιώτης, εάν δούλευε μόνος, χωρίς τη συνεργασία με την Τροχαία, αφενός θα είχε σπάνια ή ελάχιστη δουλειά, λόγω μη παρέλευσης 6ώρου από την παρανομία και αφετέρου, όταν θα έστελνε νόμιμα τον γερανό να σηκώσει ένα μηχανάκι μέσα στην πόλη, θα έπαιρνε μόλις 60 ευρώ. Με τη απόλυτη συνεργασία της Τροχαίας μέσα στην ίδια ώρα κατορθώνει να πενταπλασιάζει ή και να δεκαπλασιάζει τα έσοδά του.
Μήπως είναι καιρός να σταματήσει το κακό; Είδα νεαρούς να λένε ότι το μεροκάματό τους είναι 30 € και ο γερανός να παίρνει 75 € παράνομα; Δεν μιλούσαν για το πρόστιμο αλλά για τα «κουτά» 75 € που πλήρωναν υπέρ τίνος, δεν ήξεραν. Είναι δυνατόν; Μήπως κάποιος πρέπει να παρέμβει;
Να προσθέσω το "κουφό" μεν για άλλες χώρες φυσιολογικό δε για την Ελλάδα, όπου το ΔΧ γερανοφόρο λέει ο νόμος ότι πρέπει να έχει κάνει σύμβαση με το Δημόσιο για να νομιμοποιείται η Τροχαία να τον φωνάξει. Αμ δε: Στην Αττική δεν υπάρχει τέτοια σύμβαση άρα η Τροχαία φωνάζει εκείνον που "την εξυπηρετεί" και ο ιδιώτης από αυτή την "συνεργασία" κερδίζει ανυπολόγιστα χρήματα. Ειδικά με τα μηχανάκια το χρήμα είναι και πολύ και ζεστό και άμεσο και με πρόχειρους υπολογισμούς μπορεί να φτάσει τα 3.000 € ημερησίως ένας μόνο γερανός. Αν δηλαδή θεωρήσουμε ότι ο ιδιώτης με ένα γερανό μεταφέρει 6 μηχανάκια κάθε φορά και κάνει 7 διαδρομές τα 3000 € είναι εύκολη υπόθεση. Προφανώς με τέτοια κερδοφορία ο ιδιώτης δεν μπορεί να είναι πλεονέκτης. Δεν είναι ικανός ο λόγος του τρεξίματος να σηκώνουν οχήματα όλοι οι συνέταιροι;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜερικοί δεν έχουν πρόβλημα κρίσης ειδικά οι γερανοί "Χοράνης ΕΠΕ". Δόξα στην Τροχαία που με "ζήλο;" παίρνει τα οχήματα πριν να περάσει το νόμιμο 6ωρο... Άραγε γιατί; Άραγε γιατί; γιατί; Όποιος το βρει θα πάρει τσίχλα. Δείτε και εδώ:
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://tvxs.gr/news/ellada/xryses-doyleies-apo-tin-paranomi-stathmeysi