Γράφει ο ΗΛΙΑΣ ΝΟΜΠΙΛΑΚΗΣ
Συναντήθηκα με τον κ. Β. Ξυπολυτά στο γραφείο του στον Δήμο. Πολύ ευγενικός, ενώ μου είχε προσδιορίσει το ραντεβού μας για ορισμένης διάρκειας χρόνο και όλη αυτή την ώρα είχε κλείσει ακόμα και το κινητό του, τελικά κάνοντας κατάχρηση της καλοσύνης του, συζήτησα μαζί του πολύ περισσότερο. Όμως τα όσα άκουσα και σας μεταφέρω ενδιαφέρουν όλους τους Δημότες.
Παίρνοντας τα θέματα με την σειρά, δηλαδή τι υλοποίησε το 2011 μου μίλησε εκτενώς για την καθημερινότητα και την διαχειριστική λειτουργία.
Μεγάλο κομμάτι ευθύνης η αποκομιδή των σκουπιδιών και της ανακύκλωσης αλλά και μεγάλο κομμάτι η έλλειψη εργαζόμενων και η οικονομική κρίση. Στόχος του και ταυτόχρονα και στοίχημα να αξιοποιούνται σωστά οι ανταποδοτικοί φόροι και η καθαριότητα να φαίνεται σε όλη την Πόλη.
Μεγάλο κομμάτι ευθύνης η αποκομιδή των σκουπιδιών και της ανακύκλωσης αλλά και μεγάλο κομμάτι η έλλειψη εργαζόμενων και η οικονομική κρίση. Στόχος του και ταυτόχρονα και στοίχημα να αξιοποιούνται σωστά οι ανταποδοτικοί φόροι και η καθαριότητα να φαίνεται σε όλη την Πόλη.
Το καθημερινό πλάνο όλων των εργαζόμενων σε αυτόν το ευαίσθητο τομέα πάνω στο γραφείο του, πράγμα αναγκαίο για την παρακολούθηση και την άμεση λύση τυχόν προβλημάτων.
Η αύξηση αποκομιζόμενων ανακυκλώσιμων υλικών βελτιώθηκε με τον διπλασιασμό των δρομολογίων, ειδικά στην Ν. Ερυθραία. Η αύξηση των ωρών εργασίας των υπαλλήλων βοήθησε πολύ.
Συγκεκριμένα - στην αποκομιδή: Το κάθε απορριμματοφόρο στη Κηφισιά μάζευε κατά μέσο όρο με τα παλαιά δρομολόγια 460 κάδους ενώ με τα νέα δρομολόγια μαζεύει 690 κάδους, στη Νέα Ερυθραία μάζευε κατά μέσο όρο με τα παλαιά δρομολόγια 330 κάδους και με τα νέα δρομολόγια μαζεύει 500 κάδους.
Στη Κηφισιά οι μικροί κάδοι αντιστοιχούν στο 58% του συνολικού αριθμού των κάδων ενώ στη Νέα Ερυθραία αντιστοιχούν στο 27% του συνολικού αριθμού των κάδων.
Έγιναν χιλιομετρικές διαφοροποιήσεις: Τo κάθε απορριμματοφόρο στη Κηφισιά κατά μέσο όρο διένυε 29 Km με τα παλαιά δρομολόγια και με τα νέα δρομολόγια θα διανύει 35 Km ενώ στη Νέα Ερυθραία κατά μέσο όρο διένυε 36 Km και θα διανύει 43 Km.
Τα ανωτέρω εξοικονόμησαν προσωπικό στο σύνολο του Δήμου για την αποκομιδή οικιακών απορριμμάτων και συγκεκριμένα εξοικονομήθηκαν 7 πληρώματα (δηλ. από 24 σε 17 πληρώματα).
Έγινε αναδιάταξη του οδοκαθαρισμού, με τη χρήση των εξοικονομημένων εργαζομένων από τα πληρώματα αποκομιδής ανακύκλωσης και απορριμμάτων.
Έγινε επέκταση ωρών λειτουργίας του τηλεφωνικού κέντρου, που οι δημότες μπορούν να αποταθούν στην υπηρεσία καθαριότητας και έχει γίνει πλέον από 06:00 έως 17:00 για τις καθημερινές και από 06:00 έως 10:30 για τα Σάββατα.
Παράλληλα, η υπηρεσία δημιούργησε σύγχρονο τηλεφωνικό κέντρο, ενώ επίσης αύξησε τον αριθμό των εισερχόμενων γραμμών στο τηλεφωνικό της κέντρο 15241, σε 12. Το 30% των κλήσεων που δέχεται η Υπηρεσία Καθαριότητας «επ-ανακαλούνται» (call back) για να διαπιστωθεί η ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Δημιουργήθηκε νέα ιστοσελίδα (sub domain) της Διεύθυνσης Καθαριότητας με χρήση GIS.
Τοποθετήθηκαν ήδη στη πλατεία της Πολιτείας οι πρώτοι υπόγειοι κάδοι ανακύκλωσης. Συνολικά, προβλέπεται, να τοποθετηθούν τριάντα τέτοιοι κάδοι στον ενοποιημένο Δήμο.
Ξεκίνησε η σταδιακή τοποθέτηση ειδικών κάδων, με ενσωματωμένους διανομείς για πλαστικές σακούλες, σε σημεία όπου συχνά περιπατούν οι κηδεμόνες τους τα ζώα συντροφιάς, προκειμένου να διευκολύνεται η περισυλλογή και απομάκρυνση των περιττωμάτων των ζώων από τους ίδιους τους κηδεμόνες. Ταυτόχρονα, έχει ξεκινήσει εκστρατεία ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των κηδεμόνων για το θέμα αυτό.
Η διεύθυνση καθαριότητας ξεκίνησε να επιβάλει πρόστιμα. Μέχρι τώρα έχουμε θεαματικά αποτελέσματα στην αποψίλωση οικοπέδων η οποία έφτασε στο 94% μετά τα πρώτα πρόστιμα.
Χάρη στη σύμπραξη με τους εθελοντές δασοπυροσβέστες και τη συνεχή αστυνόμευση των δασικών περιοχών, τόσο από την Δημοτική Αστυνομία, όσο και από υπαλλήλους της διεύθυνσης καθαριότητας, σημειώθηκαν μόνο 95 πυρκαγιές κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, χωρίς κάποια επικινδυνότητα και με άμεση ανταπόκριση του προσωπικού πολιτικής προστασίας.
Η διεύθυνση καθαριότητας, οργάνωσε ειδικό συνεργείο το οποίο φιλοδοξεί ότι μέχρι το τέλος Μαρτίου 2012 θα έχει απομακρύνει όλες τις παράνομες πινακίδες στη Κηφισιά, ενώ παράλληλα ξεκολλά όλα τα αυτοκόλλητα.
Τοποθετήθηκαν 2 ρομποτικοί κάδοι και προβλέπεται να τοποθετηθεί ένας ακόμα στην πλατεία Κεφαλαρίου. Ξεκίνησε η σάρωση όλων των δρόμων του Δήμου Κηφισιάς με μηχανικά μέσα, τουλάχιστον μια φορά στις 10 ημέρες.
Τέλος τον Απρίλιο 2012 θα ξεκινήσει πιλοτικό πρόγραμμα για την κομποστοποίηση σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, στις περιοχές Νέα Κηφισιά, Στροφύλι, Κεφαλάρι, Εκάλη, Καστρί, όπου θα διατεθούν οι πρώτοι κάδοι κομποστοποίησης Το πρόγραμμα είναι 100% χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ.
Στην ερώτηση τι δεν έγινε η απάντηση σαφής:
- Δεν προχώρησαν το πρόγραμμα κομποστοποίησης κλαδεμάτων που είχε προγραμματιστεί να υλοποιηθεί σε συνεργασία με το Εθνικό Ίδρυμα Αγροτικής Έρευνας,
- Δεν προχώρησε η τοποθέτηση 80 ηλιακών μικρών κάδων στάσεων, με πρέσα, οι οποίοι θα χορηγούντο δωρεάν με αντιστάθμισμα τη χρήση των επιφανειών τους για διαφήμιση,
- Δεν προχώρησε η προμήθεια 5 μηχανικών σαρώθρων. Ελπίζεται η αγορά τους να γίνει φέτος.
Η προσπάθεια του κ. Ξυπολυτά (1) αναδιάρθρωσης της διαχειριστικής λειτουργίας της Υπηρεσίας Καθαριότητας, (2) τοποθέτησης «καινοτόμων» κάδων και (3) βελτίωσης της καθαριότητας του Δήμου είναι εμφανής. Θα πρέπει όμως, μέσα στο πλαίσιο των οικονομικών δυνατοτήτων του Δήμου, να κινείται περισσότερο στην σφαίρα του εφικτού και της αποτελεσματικότητας!...
Δραστήριος ο νεαρός. Ζουζούνι
ΑπάντησηΔιαγραφήI combostopiisi tha ksekinisi sixronos se olo to dimo?
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ kifisiapress προσχωρεί στον δήμαρχο Χιωτάκη; Όλοι οι αντιδήμαρχοι παρουσιάζονται εντελώς επιτυχημένοι;!!! Ευτυχώς το λιβάνι είναι προπληρωμένο για όσους ήταν αντίπαλοι του σημερινού Δημάρχου... ίσως γι' αυτό δεν υπάρχει επιλογή "μη ενδιαφέρον άρθρο"
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΠΙΟΣ ΜΠΛΕΚΙ ΜΕ ΤΑ ΠΙΤΟΥΡΑ ΤΟ ΤΡΟΝΕ ΟΙ ΚΟΤΕΣ…ΚΑΚΙ ΜΙΡΑ ΑΝ ΜΠΛΕΞΕΙΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟ ΚΗΦΙΣΙΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφή