Γράφει ο ΗΛΙΑΣ ΝΟΜΠΙΛΑΚΗΣ
H ενημέρωση και συζήτηση, προ ημερησίας διάταξης, του Δημοτικού Συμβουλίου Κηφισιάς στις 05/12/2012, περιελάμβανε αρκετά ενδιαφέροντα θέματα γενικότερου ενδιαφέροντος που πράγματι έπρεπε, όπως ο Καλλικράτης επαγγέλλεται, να αποτελούν κύριο έργο του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τα θέματα αυτά ήταν :
- η ενημέρωση από τον κ. Δήμαρχο επί των συμπερασμάτων από το έκτακτο συνέδριο της Κ.Ε.Δ.Ε. της 03/12/2012 και ειδικότερα η αναφορά του για την άδικη επίθεση που υφίσταται η Αυτοδιοίκηση από τα Μ.Μ.Ε. (κανάλια και τύπος τοπικός και Αθηνών), καθώς και το ότι οι Δήμαρχοι Αθηνών, Θεσσαλονίκης και Πειραιά, διαφώνησαν επί των επικείμενων απεργιών.
- η αναφορά του Δημοτικού Σύμβουλου κ. Π. Κανακάκη, που έθεσε τα κάτωθι δύο θέματα με πρόταση, για να αποτελέσουν αντικείμενο ιδιαίτερης εξέτασης από το Δ.Σ.:
Τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει από την διέλευση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, μέσω του δομημένου ιστού κατοικίας, η οποία μετατράπηκε σε κλειστό αυτοκινητόδρομο από τον Ιούλιο 2004 (κατάργηση σηματοδοτών στον ισόπεδο κόμβο Νέας Κηφισιάς) χωρίς να εκτελεστούν μέχρι σήμερα τα έργα που είχε αναλάβει να εκτελέσει το ΥΠΕΚΑ. Για το θέμα αυτό επεσήμανε τα θανατηφόρα ατυχήματα και τους κινδύνους ζωής από τροχαία που έχουν δημιουργηθεί με την «προσωρινή» ως και την σημειούμενη άρνηση Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών να λάβουν τα απαιτούμενα μέτρα στον δυτικό παράδρομο και στις υπόγειες διαβάσεις, όπως οφείλουν.
Το γνωστό θέμα της ερμηνείας των διατάξεων περί των κατ΄ εξαίρεση επιτρεπομένων χρήσεων, ως προϋπαρχουσών ή διατηρουμένων, το οποίο έχει ταλαιπωρήσει για πολλά χρόνια τους πολίτες, τις τοπικές κοινωνίες και τον Δήμο.
Τα σοβαρά προβλήματα που έχουν προκύψει από την διέλευση της Εθνικής Οδού Αθηνών – Λαμίας, μέσω του δομημένου ιστού κατοικίας, η οποία μετατράπηκε σε κλειστό αυτοκινητόδρομο από τον Ιούλιο 2004 (κατάργηση σηματοδοτών στον ισόπεδο κόμβο Νέας Κηφισιάς) χωρίς να εκτελεστούν μέχρι σήμερα τα έργα που είχε αναλάβει να εκτελέσει το ΥΠΕΚΑ. Για το θέμα αυτό επεσήμανε τα θανατηφόρα ατυχήματα και τους κινδύνους ζωής από τροχαία που έχουν δημιουργηθεί με την «προσωρινή» ως και την σημειούμενη άρνηση Υπηρεσιών του Υπουργείου Υποδομών να λάβουν τα απαιτούμενα μέτρα στον δυτικό παράδρομο και στις υπόγειες διαβάσεις, όπως οφείλουν.
Το γνωστό θέμα της ερμηνείας των διατάξεων περί των κατ΄ εξαίρεση επιτρεπομένων χρήσεων, ως προϋπαρχουσών ή διατηρουμένων, το οποίο έχει ταλαιπωρήσει για πολλά χρόνια τους πολίτες, τις τοπικές κοινωνίες και τον Δήμο.
Βεβαίως δεν έλειψαν και κάποιες αντεγκλήσεις με αντικείμενο ή αφορμή το Κοιμητήριο Νέας Ερυθραίας.
Αναμφισβήτητα τα θέματα που έθεσε ο κ. Κανακάκης πρέπει να αποτελέσουν αντικείμενο σοβαρής εξέτασης από το Δ.Σ. το ταχύτερο δυνατόν.
Ως προς τα θέματα που επεσήμανε ο κ. Χιωτάκης, θα ήθελα να σημειώσω:
- Η διαφωνία των 3 Δημάρχων των τριών μεγάλων Πόλεων της Χώρας ασφαλώς και γεννά ερωτηματικά και φυσικά ξενίζει. Δεν γνωρίζω με ποια διαδικασία λειτουργούν οι ΠΕΔ και ΚΕΔΕ όμως πιστεύω ότι η θέση που μεταφέρουν και υποστηρίζουν οι Δήμαρχοι σε σοβαρά θέματα, πρέπει να απηχούν τις θέσεις των Δημοτικών Συμβουλίων τους. Από αυτή την έννοια το ερώτημα που τίθεται είναι εάν οι απόψεις που υποστήριξαν οι 3 Δήμαρχοι ήταν οι προσωπικές τους ή οι απόψεις του Δήμου τους (θέση Δημοτικών Συμβουλίων).
- Για την κριτική των Μ.Μ.Ε ασφαλώς και μπορεί να υπάρχουν υπερβολές, όπως σε πολλές εκδηλώσεις της ζωής μας, καμιά φορά άδικες και σε ορισμένες περιπτώσεις ενδεχομένως σκόπιμες, όμως το θέμα των φαινομένων κακοδιοίκησης, διαπλοκής ή και διαφθοράς στον χώρο των Δήμων Πολεοδομιών είναι ένα θέμα που επισημαίνεται στις ετήσιες εκθέσεις υπευθύνων οργάνων του Κράτους, όπως του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης και του Συνηγόρου του Πολίτη και επομένως η κριτική αυτή δεν πρέπει να ενοχλεί και να είναι αποδεκτή. Εξάλλου όπως είναι γνωστό η πλειονότητα των Δήμων δεν αποδέχθηκε τον θεσμό του Συμπαραστάτη του Δημότη, σαν μια προσπάθεια ύπαρξης εσωτερικού ελέγχου που πρέπει να υπάρχει σε κάθε Οργανισμό.
Κλείνοντας αυτή μου την αναφορά, στα προ ημερήσιας διάταξης, θα ήταν παράλειψη αν δεν σημείωνα ότι ακολούθησε σαν πρώτο θέμα της ημερησίας διάταξης......η ευρύτατη συζήτηση επί του αιτήματος της «Επιτροπής Αγώνα Κηφισιάς» και σύνταξη ψηφίσματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου