Σάββατο 11 Φεβρουαρίου 2012

Συνέντευξη: Χάρης Φεύγας, Διευθύνων Σύμβουλος στην Danone AE.!

Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ

«Μπορεί στην παρούσα φάση να μην εξετάζουμε την εξαγορά κάποιας ελληνικής εταιρείας αλλά αυτό δεν σημαίνει και τίποτα. Είμαστε ανοικτοί σε κάθε πρόταση». Αυτό υποστήριξε ο Χάρης Φεύγας, Διευθύνων Σύμβουλος στην εταιρεία Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα ΑΕ στην συνέντευξη που παρέθεσε στην Ισοτιμία.

Χάρης Φεύγας, Διευθύνων Σύμβουλος στην  Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα ΑΕ.

Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στον φετινό σχεδιασμό της εταιρείας αλλά και στην αισιοδοξία του ότι παρά τους χαλεπούς καιρούς η εταιρεία θα καταφέρει να εμφανίσει αύξηση πωλήσεων κατά 10%.

Eρ: Κατά καιρούς κυκλοφορούν διάφορες φήμες ότι η Danone σχεδιάζει να προχωρήσει σε εξαγορά μονάδας στην ελληνική αγορά. Είναι στα πλάνα σας;

Απ: Στην παρούσα φάση δεν υπάρχει τέτοιος σχεδιασμός. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει και τίποτα. Εννοώ ότι αν και δεν είναι στα πλάνα μας η εξαγορά κάποιας ελληνικής μονάδας, στην περίπτωση που εμφανιστεί κάποια ευκαιρία θα την αξιολογήσουμε αναλόγως. Άρα η απάντησή μου στο ερώτημά σας είναι ότι η Danone είναι ανοικτή σε ευκαιρίες και προτάσεις που ενδεχομένως θα της υποβληθούν.


Ερ: Η Ελλάδα διανύει μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της ιστορίας της. Υπό τη σκέπη του δυσμενούς αυτού κλίματος, απαιτούνται άμεσες λύσεις για την τόνωση της ανάπτυξης, όπως επενδύσεις από μέρους των πολυεθνικών που δραστηριοποιούνται στην χώρα. Στο πλαίσιο αυτό, ποιο είναι το επενδυτικό σας πλάνο για τη φετινή χρονιά;

Απ: Θα ήθελα να επισημάνω ότι επενδύσεις δεν είναι μόνο η δημιουργία μιας μονάδας ή η εξαγοράς κάποιας εταιρείας. Επενδύσεις για την Danone είναι να υποστηρίζεις ποικιλοτρόπως την χώρα μέσα στην οποία κινείσαι και πρωτίστως να ανταποδίδεις τον καταναλωτή την εμπιστοσύνη που σου δείχνει επιλέγοντας τα προϊόντα σου. Μολονότι δεν μπορώ να πω ακριβές ποσό επενδύσεων, σας ξεκαθαρίζω ότι και φέτος όπως και πέρυσι, το μεγαλύτερο κονδύλι θα διατεθεί σε προωθητικές ενέργειες. Οι οποίες θα είναι είτε μείωση των τιμών σε κάποιους κωδικούς είτε προσφορές και εκπτωτικά κουπόνια σε κάποια άλλα προϊόντα. Επίσης, ένα ποσό των προγραμματιζόμενων επενδύσεων θα διατεθεί για την διαφημιστική προβολή των προϊόντων μας. Πάντως από το 2006 που υπάρχει η εταιρεία με τη σημερινή της μορφή μέχρι και τα τέλη του 2011 έχει επενδύσει στην Ελλάδα, το ποσό των 25 εκατ. ευρώ.

Ερ: Προϊοντικά τι εξελίξεις θα πρέπει να αναμένουμε και τι προσδοκάται από τη συνεργασία σας με την Ελγέκα η οποία ανέλαβε την διανομή των προϊόντων σας;

Απ: Καταρχήν όσον αφορά την συνεργασία μας με την Ελγέκα αναμένω τα καλύτερα γιατί εκτός από το ότι είναι η μεγαλύτερη εταιρεία στις διανομές γνωρίζει πολύ καλά την αγορά. Σήμερα η  Danone βρίσκεται σε περίπου 4000 σημεία πώλησης. Σε επίπεδο προϊόντων ο φετινός μας στόχος δεν είναι να δημιουργήσουμε μία νέα κατηγορία προϊόντων αλλά να εμπλουτίσουμε τις υπάρχουσες, ενισχύοντας έτσι περαιτέρω και το μερίδιο αφοράς που ελέγχουν. Στην Ελλάδα η εταιρεία διαθέτει τέσσερις μάρκες: το Activia, το Actimel, το Danonino και το Danette. Το μερίδιο μας πέρυσι εκτιμώ ότι έφθασε στο 10% περίπου ενισχυμένο από το αντίστοιχο του 2010 που ήταν 9,6% σε αξία και 7,8% σε όγκο. Ειδικότερα δε για το brand Activia να σας αναφέρω ότι λόγω της ποιότητας και των ωφελειών που έχει κατάφερε να κατακτήσει τη 2η θέση στην ελληνική αγορά.

Ερ: Στους ανταγωνιστές σας συμπεριλαμβάνεται και τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας;

Απ: Αναμφίβολα η οικονομική κατάσταση των Ελλήνων καταναλωτών έτσι όπως αυτή διαμορφώνεται σήμερα ευνοεί την ανάπτυξη των PL. Ωστόσο, θεωρώ ότι τα συγκεκριμένα είδη ανταγωνίζονται άμεσα τα απλά γιαούρτια και όχι τα λειτουργικά γιαούρτια της Danone για την Παρασκευή των οποίων διενεργούνται κάθε χρόνο χιλιάδες έλεγχοι και δεκάδες κλινικές μελέτες.

Ερ: Σε οικονομικό επίπεδο ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την φετινή περίοδο;

Απ: Καταρχήν  το 2011 έκλεισε με μείωση των πωλήσεων και των καθαρών κερδών κατά 10% και 12% αντιστοίχως σε σχέση με το 2010. Σημειώνω ότι το κύκλος εργασιών της Danone Γαλακτοκομικά Προϊόντα Α. Ε. διαμορφώθηκε σε 26,8 εκατ.  2010 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 26,8 εκατ. ευρώ και τα κέρδη μετά φόρων στο 1,4 εκατ.  ευρώ. Εξέλιξη αναμενόμενη καθώς το κόστος του προϊόντος (τελικό κόστος ex-factory) αυξήθηκε κατά 8% το 2011 σε σύγκριση με το 2010. Επίσης το κόστος του γάλακτος (πρώτη ύλη) αυξήθηκε πέρυσι κατά 16% στη Πολωνία, κατά 15% στη Βουλγαρία, κατά 12% στη Τσεχία και κατά 11% στη Γερμανία. Από αυτές τις χώρες εισάγουμε και τα προϊόντα μας. Για τη φετινή χρονιά αισιοδοξώ ότι θα πετύχουμε αύξηση του τζίρου κατά 10% αφενός λόγω των διαρθρωτικών αλλαγών που έχουμε κάνει και αφετέρου λόγω του στρατηγικού σχεδιασμού που έχουμε χαράξει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου