Γράφει η ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΥ
Είσοδο στη Μέση Ανατολή και την Αμερική, φετινό επαναλανσάρισμα του συνόλου της προϊοντικής γκάμας των 500 ειδών, επέκταση του δικτύου των καταστημάτων που λειτουργούν στην ελληνική αγορά είναι μερικοί μόνο από τους στόχους της εταιρείας φρέσκων καλλυντικών Fresh Line, όπως τους παρουσίασε η διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας Ναταλία Βαγιωνή.
Μεγαλύτερη πρόκληση για την ίδια, όπως επεσήμανε δεν είναι να συντηρήσει την εταιρεία στην τωρινή της κατάσταση αλλά να εξελίξει τη branda και μέσω αυτής να ταξιδέψει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο.
Μεγαλύτερη πρόκληση για την ίδια, όπως επεσήμανε δεν είναι να συντηρήσει την εταιρεία στην τωρινή της κατάσταση αλλά να εξελίξει τη branda και μέσω αυτής να ταξιδέψει την Ελλάδα σε όλο τον κόσμο.
Ερ: Με δεδομένη την οικονομική κατάσταση που σήμερα βιώνει η χώρα, πόσο τυχερή αισθάνεστε που η Fresh Line αποκομίζει την πλειονότητα των εσόδων της από το εξωτερικό.
Απ: Αναμφίβολα είμαι τυχερή, γιατί με την ανάπτυξη που έχει πετύχει η Fresh Line στο εξωτερικό είναι λιγότερο εκτεθειμένη στα γνωστά προβλήματα της ελληνικής οικονομίας. Σήμερα το 75% των εσόδων προέρχεται από τις αγορές του εξωτερικού. Βεβαίως αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν απώλειες είτε από την Ελλάδα είτε από το εξωτερικό, καθώς όπως απεδείχθη τα «δημοσιονομικά αγκάθια» δεν αποτελούν ελληνική πρωτοτυπία. Ταλαιπωρούν όλη την υφήλιο. Παρόλα ταύτα θεωρώ ότι η Fresh Line εξαιτίας της έντονης εξωστρέφειας που ακολουθεί βρίσκεται σε πλεονεκτικότερη θέση από άλλες εταιρείες.
Ερ: Πόσα καταστήματα απαριθμούν το δίκτυο του εξωτερικού και ποια είναι τα άμεσα πλάνα για την ενίσχυσή του.
Απ: Συνολικά το δίκτυο της εταιρείας ανέρχεται σε 130 καταστήματα, εκ των οποίων μόλις τα 37 βρίσκονται στην ελληνική αγορά. Από τη στιγμή που στόχος μας είναι η παγκοσμιοποίηση του brand Fresh Line αντιλαμβάνεστε ότι βασική μας προτεραιότητα είναι να εντατικοποιήσουμε την παρουσία μας στις αγορές όπου ήδη βρισκόμαστε μέσω τοπικών αντιπροσώπων αλλά και να επιχειρήσουμε είσοδο σε νέες και πολλά υποσχόμενες αγορές.
Στο πλαίσιο αυτό, επί παραδείγματι στη Ρωσία που είναι μια πολλή δυνατή αγορά ο στόχος που έχουμε βάλει είναι μέχρι τα τέλη του 2014 να λειτουργούμε στη χώρα 150 καταστήματα από 72 που διαθέτουμε σήμερα. Πλάνο επέκτασης υπάρχει και για την Κύπρο, όπου σήμερα διατηρούμε μόνο ένα σημείο πώλησης. Την ίδια στιγμή εξετάζουμε διάφορες περιπτώσεις εισόδου σε νέες αγορές με πιο κοντινή περίπτωση αυτή της Μέσης Ανατολής που προβλέπεται να πραγματοποιηθεί το φετινό διάστημα. Σε πιο μακροπρόθεσμο ορίζοντα και συγκεκριμένα για το 2013 ο στόχος είναι να διεισδύσουμε στην αγορά της Αμερικής.
Ωστόσο, θέλω να ξεκαθαρίσω ότι στόχος μας δεν είναι να κάνουμε άναρχη ανάπτυξη στο εξωτερικό. Θέλουμε σωστούς και καλά οργανωμένους συνεργάτες με τους οποίους θέλουμε να έχουμε επιχειρηματικές μας σχέσεις και μετά από μία δεκαετία.
Ερ: Πλάνα επέκτασης για την ελληνική αγορά έχουν τεθεί.
Απ: Βεβαίως και ναι γιατί όπως λέει και το ρητό «εάν δεν παινέψεις το σπίτι σου θα πέσει και θα σε πλακώσει». Για το 2012 υπάρχει πλάνο για 10 νέα καταστήματα. Θεωρώ ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης, καθώς το σήμα μας απουσιάζει από πολύ δυνατές αγορές, όπως η Κρήτη και η Ρόδο. Αλλά και σε κάποιες όπου βρισκόμαστε όπως επί παραδείγματι στη Θεσσαλονίκη που διατηρούμε τρία καταστήματα υπάρχει περιθώριο για νέα σημεία πώλησης. Μέσα στο Φεβρουάριο πάντως πρόκειται να ανοίξουν νέα καταστήματα σε Καβάλα και Δράμα.
Ερ: Όταν τα εισοδήματα των Ελλήνων πέφτουν συνεχώς δεν είναι ρίσκο το επιθετικό πλάνο ανάπτυξης;
Απ. Κάθε άλλο. Μπορεί η Ελληνίδα να έχει περικόψει από παντού τις δαπάνες της και άρα και τις αγορές καλλυντικών έχει όμως στραφεί σε φθηνότερες αλλά εξίσου ποιοτικές λύσεις. Αυτό προσφέρει η Fresh Line. Εξαιρετικά και συνάμα φθηνά καλλυντικά, τα οποία είναι χειροποίητα και ακριβώς επειδή για την Παρασκευή τους χρησιμοποιούνται υλικά για τρόφιμα (μέλι, ελαιόλαδο, κανέλα, φρούτα κ.λπ.) είναι και φρέσκα. Δηλαδή πρέπει να διατηρούνται στο ψυγείο και η κατανάλωσή τους να γίνεται μέσα στο μήνα ή το πολύ σε ένα χρόνο.
Συγκρίνοντας λοιπόν τους κωδικούς που ελέγχει η εταιρεία θεωρώ ότι σήμερα και εξαιτίας των οικονομικών καταστάσεων που βιώνουμε τα προϊόντα περιποίησης προσώπου που πουλάμε ανταγωνίζονται τα χύμα προϊόντα που προωθούμε. Η σημαντική άνοδος της ζήτησης που επιδεικνύουν τα χύμα προϊόντα εξηγείται απλώς και μόνο από το γεγονός ότι μπορεί να είναι φθηνότερα έως και 50% από τα συσκευασμένα.
Ερ: Επέκταση όμως σημαίνει και επενδύσεις σε παραγωγή. Προς αυτήν την κατεύθυνση ποιος είναι ο σχεδιασμός σας.
Απ: Στην παρούσα φάση δεν υπάρχει λόγος να επενδύσουμε στην παραγωγή, καθώς αυτή καλύπτει τη ζήτηση. Η μονάδα μας που λειτουργεί στο Μαρκόπουλο και η οποία δημιουργήθηκε το 2008 αποτελώντας μία επένδυση 2 εκατ. ευρώ, παρασκευάζει ετησίως 2 εκατ. τεμάχια καλλυντικών. Ουσιαστικά λοιπόν για φέτος οι προγραμματιζόμενες επενδύσεις μας θα κινηθούν προς τρεις κατευθύνσεις. Περαιτέρω ενδυνάμωση του τμήματος marketing της εταιρείας, επαναλανσάρισμα των 500 κωδικών που διακινούμε για το οποίο θα απαιτηθούν κεφάλαια ύψους 1,5 εκατ. ευρώ και τέλος δυναμική συμμετοχή σε έκθεση που πρόκειται να πραγματοποιηθεί τον Οκτώβριο στις Κάννες.
Ερ: Κόντρα στην ρευστότητα που σήμερα επικρατεί ποια είναι η εκτίμησή σας για την φετινή οικονομική πορεία της εταιρείας;
Απ: Ο στόχος σε επίπεδο πωλήσεων είναι να διατηρηθεί μία αύξηση της τάξεως του 20% περίπου. Στόχος που επετεύχθη πέρυσι με αποτέλεσμα ο τζίρος να διαμορφωθεί στα 28 εκατ. ευρώ, ενώ η καθαρή κερδοφορία εταιρείας και δικτύου έκλεισε στα 5 εκατ. ευρώ.
Πλαίσιο
Η ιστορία της Fresh Line ξεκινάει ουσιαστικά τον προηγούμενο αιώνα στη Ζάκυνθο, όπου στις οικογενειακές εγκαταστάσεις σαπωνοποιίας τίθενται οι βάσεις και αξιοποιούνται για πρώτη φορά εκλεκτά βότανα και σπάνια φυτά της ελληνικής γης με αρωματικές αλλά και θεραπευτικές ιδιότητες σε συνταγές που έμελλε να παραδοθούν από γενεά σε γενεά. Έτσι έφτασαν ως κληρονομιά στην κυρία Μαύρα Βαγιωνή - Στασινοπούλου, ιδρυτή και πρόεδρο της Fresh Line International.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου